Good Morning,
through a reference from another thread I ended up here and I find that very interesting. Especially the statements in the operating instructions:
(1) "If the vehicle has been standing around for more than three months with a low charge level , the battery may no longer be able to be charged".
(2) "... do not park the vehicle for more than a month with a high charge level , especially not when it is warm."
Let's summarize: Parking ...
(1) ... longer than 1 month with a low charge level -> bad
(2) ... longer than 3 months with a high charge level -> also bad
I don't drive very often and if I am often short journeys, only rarely longer (vacation). From this it follows for me:
-> Always fully charge the vehicle and recharge it after 2 months at the latest.
AND OR
-> If in doubt, always hang the vehicle on the charging station and leave it on, even for a long time (weeks)
It would be cool if there was a battery alarm on the mobile phone in the Renault app (battery charging !!)
That’s my thoughts on the subject
Alles anzeigen
Tut mir leid, ich weiß, dass jeder machen kann, was er will, aber ich kann mich nicht fragen, warum man ein Auto kauft (insbesondere dieses Auto, das auch eine Batterie auf dem Verbrennungsmotor hat und kein sehr einfaches Modell), wenn es dann nicht so ist so lange verwendet?
Unabhängig von der gewählten Engine ist dies definitiv eine unsinnige Aktion für die Umwelt.
Anscheinend haben Sie sich entschieden, Geld für etwas auszugeben, das Sie nicht benötigen, ohne die Auswirkungen auf die Umwelt zu berücksichtigen.
Uber und Taxi werden billiger und umgebungsfreundlicher.
Wenn Sie ohne Auto für Ihre Nutzung wirklich nicht überleben können (seltene & kurze Fahrten und Urlaubsreisen, die wahrscheinlich nie über 300 km hinausgehen), passt jedes kleine Elektroauto besser, auch wenn es aus Umweltgesichtspunkten sowieso ein Unsinn ist .
Die Benachrichtigung in der von Ihnen vorgeschlagenen App ist für 99% der Benutzer, die normalerweise ein Auto kaufen, unbrauchbar, da sie gezwungen sind, es ständig zu fahren.